K
Kurtivan
5 692
Poäng
3 711
Medlem i
358
Startade trådar
6 apr 2005
Senast aktiv
Aktivitet
-
Senast online:
-
KHur kan det rinna in vatten under huset av ett hjulspår tio meter bort? Det låter som att du har större problem än en trasig blomlåda.
-
KPink (rosa) är ju en färg, så det blir självklart kulörtvätt.
-
KVa, hur?!🤯
-
KDet går framåt, just nu fokus på att få upp och måla pärlsponten. Vi tänkte inte byta ut diskmaskin+kyl/frys i nuläget då de funkar bra...
-
KFörhoppningsvis är det bara ett loppisfynd för en femtilapp och ingen som blivit lurad.
-
KKurtivan svarade i tråden Äldre Leister varmluftspistol, kol?.200 kostade den mig och jag var medveten om tveksam funktion, men hoppades att ett kolbyte kunde rädda den. Det är ju rätt dyra...
-
KKurtivan svarade i tråden Äldre Leister varmluftspistol, kol?.mailat dem
-
KKurtivan svarade i tråden Äldre Leister varmluftspistol, kol?.
-
KKurtivan svarade i tråden Äldre Leister varmluftspistol, kol?.Ja, ett vred baktill, märkt 1, 2, 3 4
-
Kpiltorps.se köper vi våra Leister reservdelar ifrån. Vet inte om dom handlar med privatpersoner. Men dom är hjälpsamma om man har...
-
KKurtivan svarade i tråden Äldre Leister varmluftspistol, kol?.kollat med dem, de tyckte den var fööööör gammal :(
-
Kkolla med https://handmaskinservice.com/ i sundsvall. Leister är ju så pass kända så deras apparater servas säkerligen.
-
KJag har köpt en beg Leister varmluftsapparat som går dåligt; snurrar sakta/ojämnt med mycket gnistor vid kolen. Jag tror att den skulle...
-
KDå var det dags för uppdatering igen :) Vi upptäckte för ett par dagar sen, när vi gjorde vår vanliga koll av firman, att de inlett en...
-
KI mitt förra hus satte jag ett köksskåp med avsågad baksida över proppskåpet. Det blev ett lite snyggara yttre samt plats för...
-
KFör mig låter det som att du känner dig sysslolös och letar efter arbete. Om du inte hittar något viktigare att åtgärda på huset (vilket...
-
KKurtivan gillade JohanLuns inlägg i tråden Plåttaket reglat mot gammalt eternittak - nämndes ej på besiktning.Går det inte att måla plåten? De jag sett verkar inte rosta så jag antar de är galvade under plasten...
-
KVarför dra upp fast pris, när ts aldrig hävdat att det är det och det förmodligen inte var ett fast pris på arbetet. 🤷🏼
-
KBör väl gå utmärkt. Kanske kan du "klossa ut" takfots brädan där det behövs?
-
KHur lång är rännan? Kan du ha fall åt två håll?
-
KKurtivan svarade i tråden Hängrännor på snett och vint uthus.Hm, ja det kan man kanske fundera på att sätta distanser bakom brädan :)
-
KKurtivan svarade i tråden Hängrännor på snett och vint uthus.kan kan jag men jag vill inte ha mer vatten på den sidan
-
KJag sätter upp hängrännor på takfotsbrädan på uthus men det blir inte alls bra mot slutet :( Huset har inte taket i våg så hängrännornas...
-
KTänker det är betydligt bättre att du innan start frågar firman du valt vilket tätskickt som avses användas och sedan läser du...
-
KKurtivan svarade i tråden Svenska språket.Håller med, men man hör ingen som använder ordet.
-
KLövsal - vilket vackert ord!
-
KKurtivan svarade i tråden Svenska språket.Min mormor, f 1894, hade något hon kallade lövsal på sitt torp. Det var en öppen plätt med bänkar och bord, och runt den ett antal...
-
KHur gick det för dig med detta? Vad sade konstruktören? 😊
-
KAlltså… Dåligt ålderstecken: att man oroar sig i onödan är ju ett ålderstecken… Borrade i en fyrkant efter sotluckans mått och bilade...
Bilder
Visa mer

Kurtivan har laddat upp 153 bilder.
Allmän info
- Från
- Västernorrland
- Kön
- Man